La Generalitat ha aprovat el Pla de transports de viatgers de Catalunya 2008-2012
Es vol incrementar l’ús del transport públic a nivell generalitzat reduint així els accidents de trànsit.
El Pla preveu elaborar un estudi específic de l’Alt Penedès durant aquest any 2009.
A Martorell un servei cada 5 minuts.
A Igualada, Capellades un servei cada 20 minuts.
A Sant Sadurní de Noya un servei cada
A Mediona res de res
El Grup Municipal de Convergència va presentar en el seu dia la proposta de fer un minibus que fes de enllaçs entre Mediona , Sant Pere Sacarrera, Font del Bosc - Sant Elies, Can Patxano. Pinedes del Armengol, Capellades.
El ajuntament de Mediona donat que ho va proposar Convergència es tabú.
Sr. Servand el ajuntament de Mediona tindria que fer l’estudi de coordinar el transport viari i ferroviari i potenciar la intermodalitat, adaptant horaris i freqüències de pas de trens i autobusos.
El PTVC de l’Alt Penedès es fara ara el 2009 creiem que es ara i no dins de uns dies quant ens tenim que moure en benefici del municipi ja que el estudi que faran analitzarà serveis locals de connexió. Comprenen les línies que donen servei als nuclis més petits, no coberts per la xarxa comarcal, que es troben fora dels principals corredors. Tot i que el PTVC no ha analitzat en detall aquest tipus de serveis, recull els que ja s’han determinat en altres plans d’àmbit inferior.
El PTVC recull la necessitat de coordinar els serveis viaris i ferroviaris del territori que faci possible una vertebració del país en xarxa per millorar la intermodalitat entre els diferents operadors de transport públic de viatgers i augmentar, així, la competitivitat dels serveis. En aquest sentit, el document aposta per coordinar els horaris i freqüències d’autobusos i trens, per tal de limitar les esperes dels usuaris a un màxim de 10 minuts, i potenciar la implantació d’intercanviadors que facilitin els transbordaments, amb una distància màxima de 300 metres entre parada de bus i estació de tren.
A més, preveu la creació de noves línies d’autobús dins l’àrea d’influència de les estacions de ferrocarril perquè els municipis d’aquesta àrea tinguin accés al servei ferroviari. Finalment, recull la necessitat de centralitzar i integrar la informació als usuaris, amb dades en temps real, sistemes acústics, avisos SMS, Internet i pantalles digitals tant a les estacions i com a l’interior dels trens i autobusos.
Sr. Alcalde li demanem millor dit li exigim que es treballi i si se estima convenient nosaltres si contractar personal extern per obtenir una molt bona Coordinació bus-tren sufragat per la Generalitat de Catalunya
dimecres, 14 de gener del 2009
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada